W Polsce transport drogowy ma się bardzo dobrze, sprzyja mu kilka istotnych czynników. Takie czynniki to w głównej mierze ukształtowanie terenu, nie od dziś wiadomo, że po płaskim terenie buduje się szybciej i taniej, niż w terenach górskich, gdzie nie rzadko trzeba wydrążyć tunel w górach, co znacząco wpływa na koszty budowy. Zwarta bryła naszego kraju również pomaga szybko rozwijającej się strukturze drogowej. Z racji ukształtowania terenu naszego kraju, gdzie tereny górskie występują na południu, a większość rzek płynie na północ mając swoje ujście w wodach Morza Bałtyckiego, przeszkody znajdują się, oprócz gór, również na północy.
Przeprawy promowe praktycznym rozwiązaniem.
Wielkie rzeki o szerokości ponad 1 kilometra są przeszkodą trudną do pokonania, z pomocą przychodzą zorganizowane przeprawy promowe, takie przeprawy promowe wykorzystują statki o mogące transportować wielkie ilości ładunków z jednego brzegu na drugi, transport jest względnie tani i niezawodny. Zdecydowanie praktyczniejszy niż postawienie przeprawy mostowej, która po pierwsze będzie niebotycznie droga, po drugie będzie trwać latami, dezorganizując ruch w okolicy, po trzecie koszty obsługi i serwisowania mostu będą jedynie trochę tańsze niż przeprawa promowa, która może na siebie zarabiać pobierając drobne opłaty za swoje usługi.